Antwoorden op veelgestelde vragen

Staat je antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in het hoofdmenu of neem contact op.
ContactBoek nu

FAQ – Veelgestelde vragen over kamperen met Juliette Tentvakanties

Over de accommodatie:

Hoeveel personen mogen er in een bungalow- of safaritent?

In onze accommodaties kunnen over het algmeen tot maximaal 5 personen. 2 Volwassenen en 3 kinderen. 5 bedden zijn altijd aanwezig. De grote tenten kunnen zelfs tot 6 personen huisvesten.

Waaruit bestaat het bedlinnenpakket en wat kost het?

Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek/hoeslaken, kussensloop en matras ovetrek. Het beddengoed zoals kussen en dekbed ligt in de tent bij aankomst.

Wat zijn de afmetingen van de bedden?

Varierend van de afmetingen van de tent kunnen de 2 persoons bedden 140×200 cm of 160×200 cm groot zijn. De dekbedden zijn 240/200 bij 200 cm of er liggen 2 enkele dekbedden van 140×200 cm. De enkele bedden zijn 90×200 cm. Ook hier liggen dekbedden bij van 140×200 cm. Zijn er nog vragen, app ons gerust.

Als ik langer dan een week blijf, wordt het bedlinnen dan verwisseld?

Indien dit een gewenste optie is, geef dit dan aan bij de reservering.

Beschikt een kinderbedje over een matras en linnengoed ?

Het kinderbedje heeft een matrasje. Bedlinnen leveren wij hier echter niet bij.

Is er electriciteit aanwezig in de tent?

Afhankelijk van het type accommodatie leveren wij 6A/10A/16A. Ook weer hiervan afhankelijk kunnen er dus extra opties worden bij besteld zoals een waterkoker of kachel.

Zijn tenten bestand tegen neerslag?

Onze tenten zijn geïmpregneerd. Dit wel zeggen waterafstotend en niet doorlatend. De tent staat wel in de natuur, dus vocht kan aanwezig zijn. zeker bij of na hevige regenval.

Wat moet ik zelf meenemen?

Wij leveren geen keuken en of badhandoeken. Deze mag je dus zelf meenemen en natuurlijk je koffer met kleren! Aan de rest is gedacht afhankelijk van de aangevraagde opties.

Wat is de inventarislijst?

De inventarislijst is een lijst met bendogdheden die de kampeervakanties zo aangenaam en comfortabel mogelijk maken. Let op: per accommodatie en per camping kan deze verschillen. Dit komt door eventueel het aanbod van stroom of de locatie.

Kan ik een babypakket bestellen?

Een babypakket bestaat uit een bedje, badje en stoeltje. De kan gerserveerd worden via het reserveringsformulier.

Mag ik mijn hond meenemen?

Trouwe viervoeters en of andere huisdieren mogen worden meegenomen. Wij hebben hier speciale tenten voor ivm allergieen. Geef wel duidelijk aan bij de reservering of er een huisdier meekomt. 

Mag er gerookt worden in de tent?

Nee, dit is ten strengste verboden. Buiten op het terras mag wel worden gerookt, wel verzoeken we je vriendelijk peuken in de afvalbakken te gooien.

Over het reserveren:

Hoe kan ik reserveren?

Dit kan eenvoudig via de website en via deze pagina.

Liever telefonisch/per mail of app? Ons nummer: + 31 (0)6-2517 5886

Of mail: contact@Juliette-Tentvakanties.nl

Kan ik een optie krijgen?

In overleg is het mogelijk om een optie te bespreken. Dit is niet vanzelfsprekend. Indien er een optie is besproken krijg je hiervan automatisch een mail met de bevestiging van optie.

Wat gebeurt er na mijn reservering via de website?

Wij nemen doorgaans dan binnen 24 uur  per email of telefoon contact met u op.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

Uiteraard kan een reservering gewijzigd worden. Indien mogelijk doen wij dit zonder een extra kostenpost in rekening te brengen. 

Kan ik ter plaatse nog extra's bijboeken?

Nee helaas is dit niet mogelijk. Wij zullen er alles aan doen om dit indien mogelijk is te organiseren, maar ga er niet van uit!

Ik wil graag meerdere campings met elkaar combineren. Kan dit online ingeboekt worden?

Om dit zo goed en aaneensluitend mogelijk te organiseren voor een zo aangenaam mogelijk verblijf raden wij het aan dit telefonisch met ons te bespreken.

Wat zijn de reserveringskosten?

Deze kosten zijn vooraf niet bij ons bekend, wij weten namelijk niet met hoeveel personen de gast wenst te komen. Om de reservering zo goed mogelijk door te geven aan de camping, het beheerderspaar en om ervoor te zorgen dat wij het aantal gasten zo goed mogelijk kunnen onderbrengen/plaatsen/informeren, rekenen wij hier een kleine tegemoetkoming in de administratieve bijdrage voor. Eventuele wijzigingen kunnen wij hierdoor ook weer vaak kosteloos in orde maken.

Hoe kan ik betalen?

Betalingen geschiedden altijd per bank en ruim van te voren. Heb jij een reservering gemaakt en niet op tijd bij ons afgerekend dan kan het zo zijn dat kortingen komen te vervallen. 

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Met de ontvangst van een reserveringsbevestiging ontvang je automatisch de betaal gegevens. Heb je deze niet ontvangen? Mail of bel ons dan gelijk.

Ik wil graag een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten bij Juliette Tentvakanties, kan dat?

Helaas mogen wij geen verzekeringen meer afsluiten. Wel hebben wij onderaan deze pagina een link naar een aanbieder waar wij al jarenlang mee samen werken.

Ik ben vergeten een reis -en annuleringsverzekering af te sluiten. Kan dit alsnog?

Je kunt ons het beste even bellen. 023-2047004

Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen en tijden?

Bij Juliette mag je in principe flexibel reserveren. Wij proberen wel aansluiting te zoeken met andere reserveringen. Dit om onze tenten zoveel en zo god mogelijk te verhuren.

Is het verplicht van zaterdag tot zaterdag te boeken?

Ja dit is verplicht! Maar: in overleg is er heel veel mogelijk. Wij zeggen dit omdat wij proberen de weken in het hoogseizoen natuurlijk zo aaneengesloten mogelijk te verhuren.

Kan ik een voorkeur voor een plek aangeven?

Nee dit is niet mogelijk tijdens het hoogseizoen. In het voor en naseizoen is dit geen probleem. Wel kunnen wij voor het hoogseizoen ons best voor u doen. Voorkeursplekken kunnen wij namelijk niet toewijzen omdat wij alle plekken zo aaneengesloten mogelijk willen verhuren. Extra dagen leeg is erg zonde natuurlijk.

Welke kosten dienen we ter plaatse nog te voldoen?

Dit staat aangegeven op de reserveringsbevestiging. Over het algemeen betreft dit de schoonmaakkosten, het bedlinnen en de toeristenbelasting. Dit zijn diensten die Juliette niet zelf levert maar voor het gemak wel alvast aanbiedt.

Wat biedt VvKR voor garantie?

Wij zijn aangesloten bij de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR). VvKR komt op voor de belangen van kleine, vaak specialistische reisorganisaties. Via VvKR bundelen we onze krachten en delen we onze expertise om zowel voor de reisorganisatie als de consument tot een zo groot mogelijke zekerheid en tevredenheid te komen.

Overige vragen:

Hoe kom ik aan een kortingscode?

Dat is heel eenvoudig, schrijf je in voor onze nieuwsbrief! Dat kan eenvoudig onderaan deze pagina.

Mag ik op de camping barbecueën?

Op de campings waar een BBQ op houtskool staat mag je gewoon BBQ-en. Waneer dit niet het geval is en er een bijvoorbeeld skotelbraai staat kun je geen houtskool BBQ gebruiken.

Kan ik de auto bij mijn accommodatie neerzetten?

Liever niet, we kijken het hele jaar al naar die rotdingen! 😉 Uiteraard is er altijd een mogelijkheid om te laden en te lossen van de vakantiebagage. Parkeren kan wel vaka nast de acco, maar onze campings hebben ook gezamenlijke parkeerterreinen ondeze toezicht.

Hoe zit het met zwembadregels?

Je bent in het bezit van een geldig zwemdiploma. Verantwoording voor het betreden van het zwembad op eigen risico. Draag een nette strakke korte zwembroek en draag zeker in Frankrijk en italie een badmuts.

Mag ik bij de camping vissen?

De meeste campings beschikken over een visvijver. Vraag dit even via de app onder vermelding van de naam van de camping.

Mag ik een bijzettentje meenemen?

Vaak wel niet altijd, vraag dit even via de app onder vermedling van de naam van de camping.

Hebben jullie ook een brochure?

Helaas hebben  wij geen brochures meer om per post te versturen. Wel kunnen wij via de mail een digitale brochure versturen.

Welke campings zijn geschikt voor minder-valide mensen?

Afhankelijk van het validiteits percentage en de daarbij behorende mogelijkheden kunnen wij hier specifiek op reageren. Wij doen dit graag telefonisch om telerustelling te voorkomen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Ik heb een klacht, wat nu?

Als je op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan adviseren wij je  daarvan direct melding te maken bij de receptie van de camping. Dat kan vaak verder ongemak en klachten voorkomen. Als dit niet mogelijk blijkt, dan dien je Binnen 2 uur na aankomst de klacht kenbaar te maken aan Juliette Tentvakanties. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail.

Wij proberen de klacht tijdens het verblijf op te lossen en zal uiterlijk binnen 14 dagen na terugkomst de klacht schriftelijk afhandelen.

Juliette werkt nauw samen met Europeesche verzekeringen

Annuleringsverzekering

U kunt zich niet op álles voorbereiden, bijvoorbeeld niet op onverwachte gebeurtenissen waardoor u plotseling niet meer op vakantie kunt. Gelukkig kunt u zich daartegen wél verzekeren met een annuleringsverzekering.
Bereken direct uw premie!

Kortlopende reisverzekering

Kiest u liever voor een kortlopende reisverzekering? Dat kan natuurlijk ook. Deze verzekering is de beste keuze wanneer u eenmaal per jaar op vakantie gaat.
Bereken direct uw premie!

Doorlopende reisverzekering

Gaat u vaker dan eenmaal per jaar op vakantie? Kies dan een doorlopende verzekering. Deze is goedkoper dan losse kortlopende verzekeringen. U kunt hierbij tevens kiezen voor dekking bij annulering. Zo bent u echt compleet verzekerd.
Bereken direct uw premie!

Waar wil je naartoe?